တဲ့။ ဒီစကားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး သူရဦးေရႊမန္း ကိုယ္တိုင္ ေျပာၾကားလုိက္တာမို႔
ျပည္သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ အင္အားေတြ ရွိသြားပါတယ္။ သူရဦးေရႊမန္းရဲ႕ ေရွ႕ဆံုးစကားလံုးဟာ
‘သူ’ နဲ႔ စထားၿပီး ျပည္သူဘက္က ျပည္သူနဲ႔အတူ ရပ္တည္ျပလိုက္တဲ့ နာယကႀကီးရဲ႕ ျပည္သူဆန္မႈကို ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္ ‘သူ’ လည္း ျပည္သူ ျပည္သူလည္း ‘သူ’ လို႔ ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ကို ေပးလိုက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သူရဦးေရႊမန္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သမၼတႀကီးေသာ္ လည္းေကာင္း၊
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပည္သူထဲက ျပည္သူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူလည္းျပည္သူ ျပည္သူလည္းသူမ်ားပါပဲ။ ဘယ္ၿဂိဳဟ္ ဘယ္ကမာၻကမွ ေရာက္လာၾကေတာ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြက ေပးလိုက္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ေနၾက
သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူကေပးတဲ့ တာဝန္ဆိုတာ ျပည္သူအတြက္သာ ထမ္းေဆာင္ရ
မွာကို ေနာက္က အရိပ္မည္းႀကီးအတြက္ ထမ္းေဆာင္ေနရင္ေတာ့ ျပည္သူ႔အက်ဳိး လိုလားတဲ့သူ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဒီလူ႔အက်ဳိး လိုလားတဲ့သူလို႔ပဲ ျပည္သူေတြက မွတ္ယူၾကမွာပါ။
ျပည္သူနဲ႔ ဒီလူဆိုတဲ့ ႏွစ္ငါးဆယ္ အခန္းဆက္ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြ ရပ္ပစ္လုိက္ရမယ့္ အခ်ိန္ကို ေရာက္ေန
ပါၿပီ။ မရပ္ႏိုင္ေသးသူကိုလည္း ‘ရပ္’ လို႔ပဲ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ အပိုစကားေတြလည္း မေျပာခ်င္ပါ။ အပိုအခ်ိန္ေတြလည္း မေပးခ်င္ပါ။ အပိုအလုပ္ေတြလည္း လုပ္မေနခ်င္ပါ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အစည္းအေဝး မတက္မေနရဆိုၿပီး လက္မွတ္ထိုး တက္ရပါတယ္။ အစည္း အေဝးေရာက္ေတာ့ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ေနာက္ေန႔ သတင္းစာထဲ ပါလာပါတယ္။ တက္ေရာက္တဲ့ သူေတြက အဲဒီအစည္းအေဝးဟာ ဘာအစည္းအေဝး မွန္းေတာင္မသိ။ သတင္းစာလည္း ဖတ္မေနဆိုေတာ့ ဘာဆိုဘာမွန္းေတာင္ မသိခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြကို
ျပည္သူေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့တာလည္း ေရႊရတု တိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ျပည္သူေတြ ကံေကာင္းႏုိင္တာက သမၼတႀကီးက ‘မိဘျပည္သူ’ လို႔ နားထဲမွာ မယံုႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကို ေခၚေဝၚ သံုးႏႈန္းလိုက္ၿပီး ‘တူတာတြဲလုပ္မယ္’ ဆိုတဲ့ ကမ္းလွမ္းမႈေတြေၾကာင့္ ေရႊနဲ႔စိန္ ကြဲျပားေအာင္ ခြဲျခားျပလိုက္သလို ျဖစ္သြားတာပါပဲ။
နာယကႀကီး ဆက္ေျပာတာက “ဥပေဒ ျပဳျပင္တဲ့အခါမွာ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ရွိ၊ မရွိ သံုး၊ မသံုး ေလ့လာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ညီ၊ မညီ ေလ့လာသံုးသပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ပါ ေျပာလိုက္ေတာ့ နာယကႀကီးရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆိုင္ရာ မိန္႔ဆိုခ်က္ေတြဟာ အလွတြင္ အယဥ္ဆင့္လုိက္သလို ေရွ႕ေနာက္ အသြင္တင့္ကာ လုိက္ဖက္ညီသြား ပါေတာ့တယ္။
ဝိဓူရ သခင္ခ်စ္ေမာင္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ျမန္မာျပည္ စာအုပ္ထဲက ေရးသားခ်က္ကို
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
“ဒီအစိုးရဟာ မူ၊ ဟန္၊ နည္း သံုးခ်က္စလံုးကို လြဲေနပါတယ္။ ျဖစ္ရမွာက
၁။ ကမာၻ႔မူကို ယူရမယ္၊
၂။ ျမန္မာ့ဟန္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ရမယ္၊
၃။ ျပည္သူ႔နည္းကိုပဲ က်င့္သံုးရမယ္၊
ခုျဖစ္ေနတာက
၁။ ျမန္မာ့မူကိုပဲ ယူထားတယ္၊
၂။ စစ္ဟန္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတယ္၊
၃။ ဗ်ဴ႐ို ကေရစီနည္းကိုပဲ က်င့္သံုးေနတယ္” တဲ့။ အာဏာရွင္တစ္ေခတ္က ေဝဖန္ထားတာပါ။
ယခင္
အေၾကာင္းကိစၥေတြထားလို႔ ယခုကမာၻ႔မူကို စယူလာတာမို႔ တျခားႏုိင္ငံက
စံႏႈန္းေတြနဲ႔ အညီလို႔ ေျပာလာတဲ့ အေပၚမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔
ႏွစ္ေထာင္းအားရကို ႀကိဳဆို ၾကရပါလိမ့္မယ္။ ယခုဖြဲ႕စည္းပံုမွာ ကမာၻ႔မူနဲ႔
မတူ႐ံုမက လြဲေန႐ံုမွ်မက ကဲေနတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို နာယကႀကီးရဲ႕ စကားအရ
စိတ္ထားအရဆိုရင္ ျပဳျပင္ခြင့္ ႀကံဳေနလို႔ပါပဲ။ လက္မေႏွးရမယ့္ အခြင့္အေရးပါ။
ဒီေနရာမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ သတင္းေလာကထဲမွာ၊ အရပ္ထဲ သာေရးနာေရး ပြဲေတြမွာ
ေနရာအယူဆံုး လူေျပာအမ်ားဆံုး လူစိတ္အဝင္စားဆံုး လူေတြ မေက်မနပ္ အေျပာဆံုး “ဒါႀကီးက ဘာႀကီးလဲ” ဆိုတဲ့ အရာႏွစ္ခု ရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခုက တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ကန္႔သတ္ထားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ၾကားထဲမွာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ထည့္သြင္းထားတာကိုပါပဲ။ နာယကႀကီးရဲ႕ စကားအရပဲ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ရွိ၊ မရွိ သံုး၊ မသံုး ေလ့လာရမွာပါ။
ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာကိုက ျပည္သူ႔အာဏာ ပိုင္စိုးမႈ၊ ျပည္သူ႔ေရြးခ်ယ္မႈသာ ျဖစ္ၿပီး စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ဆိုပါရင္လည္း ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ စစ္စစ္ေတြနဲ႔သာ ဖြဲ႕စည္းရမွာကို ဘယ္ကေန ဘယ္လိုေၾကာင့္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ တစ္ဦးတည္းက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာရပါသလဲ။ အေရအတြက္အရ ၾကည့္လုိက္ ျပန္ေတာ့လည္း နည္းတာမဟုတ္။ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႀကီးမ်ားေတာင္။ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ရင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာသလို အင္မတန္ သတၱိေကာင္းတဲ့ စစ္သားကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ မပါမခ်င္း ဒီမိုကရက္တစ္ အေရအတြက္ေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းစလံုးက ျပင္ခ်င္ေနေန ဥပေဒအရ ျပင္မရ။ ဒါ ဒီမိုကေရစီလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြဟာ မၾကားခ်င္ဆံုးပါပဲ။ ခုေရးျပေနတာေတာင္ ဖတ္႐ႈရတာ ပ်င္းတယ္။ ကေလးကအစ ေျပာေနက် ဆိုတာလို ျဖစ္ေနတာပါ။
ကြၽန္ေတာ္သိတာက ဖြဲ႕စည္းပံု
စေရးဆြဲစဥ္ကာလက အင္ဒိုနီးရွားလႊတ္ေတာ္မွာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀
ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ေနခ်ိန္ျဖစ္ေတာ့ အစိုးရ သတင္းစာေတြမွာ အင္ဒိုနီးရွားရဲ႕
ဖြဲ႕စည္းပံုဥပေဒကို တျခားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုေတြထက္ အေလးေပးၿပီး
ရွည္ရွည္ေဝးေဝး ေရးျပေနတာေတြေတာ့ ဖတ္ရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ၁၉၉၇ မွာ
အင္ဒိုနီးရွားဟာ တပ္မေတာ္သား ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဖြဲ႕စည္းပံုထဲက အၿပီးပိုင္
ဖယ္ရွားလုိက္ေသာ္လည္း ၂၀၀၈ ျမန္မာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု ထဲမွာေတာ့ ကမာၻမွာမပါတဲ့
၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ ေနရာယူထား လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဘြတ္ဖိနပ္တစ္ဖက္၊ ညႇပ္ဖိနပ္တစ္ဖက္ စီးထြက္လာတဲ့ လႊတ္ေတာ္ႀကီးမွာ ‘ျပည္သူ႔အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ’ ဆိုေသာ္လည္း ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အားလံုးက ျပင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ ျပင္လို႔ရပါ့မလား ေမးရင္
ေရးထားတာ အလကား မျဖစ္ေစလိုပါ။ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေရးျပရရင္ေတာ့ ‘ျပည္သူ႔စစ္အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ’ လို႔သာ ေရးထားရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဝိုင္းဝန္း စဥ္းစား အေျဖရွာၾကရမယ့္ လႊတ္ေတာ္ေဆာင္ပုဒ္ ကိစၥပါပဲ။ မိဘျပည္သူ ႐ႈေထာင့္ကေန ေဝဖန္ေထာက္ျပဖို႔ လိုအပ္မယ္ ထင္လို႔ပါ။
သမၼတႀကီးကေရာ လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးကပါ ျပည္သူေတြပါမွ၊ ျပည္သူေတြ ရဲရဲေထာက္ျပမွ
ေအာင္ျမင္မွာဆိုေတာ့ ျပည္သူေျပာပဲ ေျပာရပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားဟာ ေခတ္မီတပ္မေတာ္ႀကီး
ျဖစ္ေစခ်င္သလို ေခတ္မီ ဥပေဒႀကီး တစ္ခုအျဖစ္လည္း ျမင္ခ်င္ေနၾကပါတယ္။ ဓားမရဲ႕လက္ကိုင္႐ိုး ဓား႐ိုးေနာက္ဆံုးမွာ ပိတ္ထားတဲ့ ေခြေလးကို အစြဲျပဳၿပီး ‘ဓားမေနာက္ပိတ္ ေခြ’ လို႔ ခိုင္းႏိႈင္းလည္း မခံႏုိင္သလို ကမာၻ႔ေနာက္ပိတ္ေခြ ဥပေဒလို႔လည္း အထင္ေသးမခံခ်င္ပါ။
ကမာၻက ျမန္မာ့ဥပေဒကို ေလးစားအသိအမွတ္ ျပဳတာကိုပဲ ျမင္လိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ တရားေဟာသလို တ႐ုတ္မ ေဘာင္းဘီဝတ္တာ ျမင္ရင္လည္း ေၾကာက္ေနၾကတာပဲ ဆိုတဲ့ ျမန္မာ
ေတြေတာ့ မျဖစ္ေစလိုပါ။
လူအေနနဲ႔ေတာ့ မည္သည့္ တပ္မေတာ္သား အေပၚမွာမွ ေျပာစရာ မရွိေသာ္လည္း မူအေနနဲ႔ကေတာ့
ျပည္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မသင့္ေတာ္တာကို အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္နဲ႔ခေလာက္ ဆိုတာလို
ေထာက္ျပေဝဖန္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ ေနရာစံုက်င္းပ
ႏိုင္တာ မဟုတ္လို႔ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ မျပည့္တာ တပ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကေတာ့ ေနရာလပ္မရွိ
ေနရာယူထားတဲ့အတြက္ တိတိက်က် ေျပာရရင္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထက္မွာ ေနရာယူထားတာပါပဲ။
လူေျပာမ်ားေနတဲ့
ေနာက္ပုဒ္မက ‘သူမပါရ’ ပုဒ္မပါ။ ဒီထက္တိတိက်က် ေျပာရရင္ေတာ့ ‘သူမ မျဖစ္ေစရ။
ပံု-ကန္႔လန္႔ကာေနာက္က ေမာင္သုည’ လို႔ စကားဝိုင္းေတြမွာ ဆိုၾကေနာက္ၾကတဲ့
ပုဒ္မပါပဲ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၅၇ ခုအနက္ လူသိအမ်ားဆံုး
ေဝဖန္ေဆြးေႏြးမႈ အခံရဆံုး ႏိုင္ငံတကာကလည္း ေထာက္ျပခံရဆံုး ပံုေဖာ္သူရဲ႕
ႏွလံုးသားမီးေသြးခဲ ဘယ္အထိ မည္းသလဲဆိုတာ အထင္ရွားဆံုး ျမင္ရတဲ့ ပုဒ္မကေတာ့
၅၉ (စ) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၄၇ တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ျပ႒ာန္းခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေျဖရွင္းခ်က္ ေပးခဲ့ေပမယ့္ သူ႔ကြၽန္ဘဝက လြတ္ေျမာက္
ခါစမွာ ေရးဆြဲခဲ့တာကို နားလည္တဲ့ ျပည္သူမ်ားရဲ႕အေပၚမွာ တစ္စံုတစ္ရာ လႊမ္းမိုးႏုိင္မႈကိုေတာ့ မေတြ႕
ရပါ။ ၁၉၄၇ ဥပေဒကို စကၠဴစုတ္ လုပ္ပစ္ခဲ့တဲ့ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္အေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ စတုတၳ အိမ္ေထာင္
ဖက္အျဖစ္ လက္ဆက္ခဲ့သူဟာ တုိင္းတစ္ပါးသူအျဖစ္ ခံယူထားသူတစ္ဦးသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ
ျပည္သူေတြ အားလံုး သိၾကပါတယ္။
အနီးအေဝး အႀကီးအေသး ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိပါဘဲ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ မဆလေခတ္လို ငါ့နည္းငါ့ဟန္ ငါ့ကာလ ေခတ္ပဲ ထူေထာင္ေနၾကဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ၿငိဳျငင္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမွာ ျဖစ္သလို ၿပိဳင္ဘက္ကို ေၾကာက္လို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္က အရိပ္မည္းႀကီး ရွိလို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မိမိရဲ႕မစၧရိယ စိတ္ေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပင္ဖို႔
ျငင္းဆန္သူမ်ားဟာ သမိုင္းရဲ႕ဒဏ္ခတ္ခံၾကရဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာတာက “ဒီဥပေဒႀကီးက တရားမွ်တမႈမွ မရွိတာ။ ဒီလိုမမွ်တတဲ့ ဥပေဒနဲ႔
ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ရင္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ လြတ္လပ္ရင္ လြတ္လပ္မယ္ တရားမွ်တမႈ ရွိမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး” တဲ့။ “ဒီဥပေဒကို မျပင္ရင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို မကူညီႏုိင္ဘူး” လို႔ ၾသစေၾတးလ်
ႏိုင္ငံကလည္း ေျပာဆိုထားသလို “ဒီဥပေဒ မျပင္ဘဲလုပ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပက္လံုးအျဖစ္ သတ္
မွတ္မယ္” လို႔ ၿဗိတိန္ကလည္း ဆိုပါတယ္။
သူရဦးေရႊမန္းကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ခြင့္ရွိေအာင္ ဒီဥပေဒကို ျပင္ေပးမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဒီဥပေဒ ျပင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘယ္သူပဲ သမၼတျဖစ္ျဖစ္ သူလက္ခံမယ့္ အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ သမၼတႀကီးကေတာ့ ျပည္သူက လိုလားလို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ရင္ သူျငင္းစရာ မရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုပါတယ္။
ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵကေတာ့ ျပည္သူေတြကို လြတ္လပ္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ သူဝင္ၿပိဳင္ရင္ ငါမႏိုင္မွာ စိုးရိမ္မႈေတြ၊ သူ႔ကိုေခါက္ထားမွ ငါေတာက္ႂကြားႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ထားေတြ
မေမြးဘဲ ေယာက္်ားပီပီ၊ စစ္သားပီပီ တရားေသာ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲရဲတဲ့ သတၱိနဲ႔သာ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔ပါပဲ။ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ လြတ္လပ္မွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲက ေပၚထြက္လာတဲ့အေျဖဟာ မွန္ကန္တဲ့ တြက္နည္းနဲ႔ရလာတဲ့ အေျဖျဖစ္တာမို႔ အားလံုး လက္ခံၾကရဖို႔သာ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာက
‘ငါ အာဏာသိမ္းေတာ့ ငါ အာဏာရတာေပါ့’ ဆိုတဲ့ အာဏာျဖတ္လမ္း ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ဒဏ္ကိုျပည္
သူေတြက ခံစားခဲ့ၾကရတာမို႔ ေနာက္တစ္ခါ မၾကားခ်င္ဆံုးကလည္း ‘ေနာက္တစ္ခါ လာျပန္ၿပီေဟ့’ ဆိုတဲ့
အသံပဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ ျပည္သူ႔ကိုယ္စား ျပည္သူေတြက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္တဲ့ ျပည္သူ႔အစိုးရကို
ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ စနစ္ျဖစ္တာမို႔ အစိုးရ ဆိုတာလည္း မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတြမဟုတ္၊ တျခားၿဂိဳဟ္သား
ေတြလည္းမဟုတ္ ျပည္သူထဲက ျပည္သူတစ္ေယာက္သာ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ျပည္သူ႔ကိုယ္စား
ျပည့္ဝေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးသူ တစ္ေယာက္သာ၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိး ႏိုင္ငံ့အက်ဳိးကို သယ္ပိုးထမ္း
ရြက္ရင္း ျပည္သူ႔ဂုဏ္၊ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ေနသူ တစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူထဲက ျပည္သူ႔ကိုယ္စား
လွယ္ တစ္ဦး ျဖစ္တာမို႔ ‘သူ’ လည္း ျပည္သူ၊ ျပည္သူလည္း ‘သူ’ ပဲ မဟုတ္ပါလား။
ေဌးေအာင္ကို
thevoicemyanmar
No comments:
Post a Comment