Monday, October 28, 2013

႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚခ့ဲေသာ သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ သူရိယေန၀န္းအမည္ျဖင့္ ဂ်ာနယ္ျပန္လည္ထြက္ရွိ

G.27.10.2013
သူရိယေန၀န္းဂ်ာနယ္တြင္ ပါရွိသည့္ ဂ်ာနယ္တိုက္ လိပ္စာပါ ႐ုံးခန္းပိတ္ထားသည္ကို
 ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ ညေန ၄ နာရီက ေတြ႕ရစဥ္

႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚခ့ဲေသာ သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ သူရိယ ေန၀န္းအမည္ျဖင့္
ဂ်ာနယ္သည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္တြင္ ျပန္လည္ထြက္ရွိလာခဲ့သည္။
ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ထုတ္ သူရိယ ေန၀န္းဂ်ာနယ္တြင္ ေထာင္သူရဲဘအုပ္၏ “အေရွ႕ကေန၀န္းထြက္လာရင္ လမင္းသည္ အေနာက္သို႔ ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရစျမဲ “သတင္းေဆာင္းပါးျဖင့္ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ဂ်ာနယ္၌ “သူရိယအလင္း ဂ်ာနယ္တုိက္ကို ညသန္းေခါင္အခ်ိန္ လူ ၁၇ ေယာက္၀င္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာ ၁၄ လံုးနဲ႔ စီစီတီဗီြမသြားတာေလာက္ေတာ့ ေထာင္သူရဲဘအုပ္တုိ႔က ေလေျပတစ္ခ်က္ေနာ့သြား
တာေလာက္ပဲ ထင္ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဘအုပ္တုိ႔က ႀကိဳးတိုက္ထဲမွာခ်ည္းပဲ ကိုယ့္အိမ္
ကိုယ့္ရာလိုေနခဲ့တဲ့ေကာင္”စာသားကိုလည္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

အလားတူ “မိုးဟိန္း(ခ) ေန၀န္းေခတ္ မိုးဟိန္း CEO အျဖစ္ ဦးေဆာင္ကာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ သူရိယအလင္း
ဂ်ာနယ္သည္ ဂ်ာနယ္ထုတ္ေ၀သူ၏ ဆႏၵ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားေၾကာင့္ တဖက္သတ္ထုတ္ေ၀ျခင္း ရပ္ဆုိင္းသြား
ခဲ့ရပါသည္။ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ လူထုေထာက္ ခံလွ်က္ရွိေသာ သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ေနရာတြင္ အစား
ထုိး၍ ထုတ္ေ၀ရန္ “သူရိယေန၀န္း” အမည္ျဖင့္ အပတ္စဥ္ဂ်ာနယ္အား စေနေန႔တုိင္းဆက္လက္ထုတ္ေ၀၍
 ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးအား အလုပ္အေကြၽးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္” ဟူသည့္ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူလူထုႀကီးအား အသိေပးေၾကညာျခင္းကိုလည္း ဦးမိုးဟိန္းက ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ သူရိယေန၀န္းဂ်ာနယ္တြင္ ထည့္သြင္းခဲ့သည္။

သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ ရပ္ဆိုင္းေၾကာင္းကို ေအာက္တိုဘာ ၂၁ ရက္တနလၤာေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုသတင္းစာ
မွတစ္ဆင့္ ထုတ္ေ၀သူဦးယုႏိုင္က ေၾကညာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးနစ္နာေစမည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္
ပတ္သက္၍ နစ္နာမႈရိွခဲ့ၾကသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ ထုတ္ေ၀သူႏွင့္ အယ္ဒီတာအဖဲြ႕မွ
ေတာင္းပန္ေၾကာင္းကို ေအာက္တိုဘာ ၂၁ရက္ တနလၤာေန႔ထုတ္ေၾကးမံု သတင္းစာ၌ပင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ
ခဲ့သည္။

သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ကဲ့သို႔မီဒီယာတစ္ခုအေပၚဖိအားေပးခံရသည့္ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလည္း ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္
ဂ်ာနယ္က ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရေၾကာင္း ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရသိရသည္။ သံေတာ္ဆင့္
အယ္ဒီတာမ်ားကို ၾကံ့ခိုင္ေရးသတင္းဌာန တာ၀န္ခံျခိမ္းေျခာက္ဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေအာက္တိုဘာ ၁၉ ရက္ထုတ္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ဂ်ာနယ္မ်က္ႏွာဖံုးတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

“ေနျပည္ေတာ္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးပါတီဌာနခ်ဳပ္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာန(သတင္းဌာန) တာ၀န္ခံဌာနမွဴးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္သူရက ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ အယ္ဒီတာမ်ားေနာက္သုိ႔ SP ႏွင့္သတင္း
ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား လိုက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တာေမြေအာင္ကို၏ ယခင္က ၾကံ့ခိုင္ေရးလုပ္ရပ္မ်ားကို ေဖာ္
ထုတ္ေရးသားမႈမ်ားအတြက္ လည္းျဖတ္ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ သတိေပးသလိုလုိျဖင့္ တယ္လီဖုန္း
ဆက္သြယ္ ၿခိမ္းေျခာက္ေျပာၾကားေၾကာင္း ယခင္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းေရးမွဴးေဟာင္း သတင္းစာ
ပညာသင္တန္းဆင္းတစ္ဦးက ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္” ဟူ၍ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚခ့ဲေသာ သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္ ရပ္ဆိုင္းၿပီးေနာက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္တြင္ ျပန္လည္ထြက္ရွိလာခဲ့သည့္ သူရိယေန၀န္းဂ်ာနယ္တြင္ “သမၼတထံသို႔ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ”၊ “ေအာက္တိုဘာ ၁၈ ရက္ ညဥ့္သန္းေခါင္ယံတြင္ သူရိယအလင္း ဂ်ာနယ္တိုက္သို႔ လူ ၁၅ ဦးခန္႔ အဓမၼ၀င္ေရာက္၍ ကြန္ပ်ဴတာ ၁၄လံုးႏွင့္ CCTV ကင္မရာမ်ား ယူေဆာင္သြားသည့္အျပင္ ဂ်ာနယ္ကိုပါ ရပ္ဆိုင္းခံလိုက္ရၿပီး အႏိုင္က်င့္ ဗိုလ္က်ခံလိုက္ရသည့္ကိစၥအား သမၼတႀကီးမွ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္း၍ တရားမွ်တေသာ အေျဖတစ္ရပ္ရွာေဖြေပးပါရန္” စသည့္စာသားတို႔ကိုလည္း ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့သည္။

သူရိယေန၀န္းဂ်ာနယ္ထုတ္ေ၀မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးမိုးဟိန္း၏ ဖုန္းႏွင့္ ဂ်ာနယ္တိုက္ရိွ ဖုန္းအား ဆက္သြယ္
ေမးျမန္းခဲ့ရာတြင္ ဖုန္းပိတ္ထားသည္ႏွင့္သာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သူရိယေန၀န္းဂ်ာနယ္တြင္ ပါရွိသည့္ ၎တို႔၏လိပ္စာ အမွတ္ ၆၈၊ ကမာၻေအးဘုရားလမ္း၊ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္သို႔ ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ ညေန ၄ နာရီ၀န္းက်င္တြင္သြား ေရာက္စံုစမ္းရာတြင္လည္း ႐ံုးခန္းပိတ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။
သူရိယေန၀န္းဂ်ာနယ္၏ ထုတ္ေ၀သူမွာ ခင္ေအးျဖစ္ၿပီး အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္မွာ ေန၀န္းေခတ္ မိုးဟိန္း(ခ)မိုးဟိန္းျဖစ္ကာ ေနျပည္ေတာ္႐ံုးခြဲ၊ မႏၲေလး႐ံုးခြဲမ်ားကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ထားသည္။

Eleven

““ဗုဒၶလမ္းညႊန္ခဲ့ေသာ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ စကားဆိုျခင္း””

ေ၀ဖန္ ေတြးေတာျခင္း (critical thinking) ဆိုတဲ့စကားရပ္ဟာ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပိုင္း ပညာသင္ၾကားေရး မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးပဲ ေခတ္စားလာခဲ့ပါ တယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲက ပုဂၢလိက ေက်ာင္း တခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာ
ေတြမွာ သူတို႔ေက်ာင္းရဲ႕ သင္႐ိုးအျဖစ္ ထည့္သြင္းေၾကာ္ျငာထားၾကတာကို သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အစိုးရေက်ာင္းသင္ရုိးနဲ႔ပဲ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ က်မတို႔အဖို႔ ဒီသင္ၾကား နည္းဟာ ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲဆိုတာ သိဖို႔ ခဲယဥ္းခဲ့ပါတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မ စြာပဲ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ခ်င္းမိုင္ျမိဳ႕မွာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံသား ဆရာမ်ား အတတ္ပညာ သင္တန္းမွာ ဒီသင္ၾကားနည္းကို ထိေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

‘ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားရန္ စာေရးျခင္းႏွင့္ စာဖတ္ျခင္း’ (Reading, Writing and Critical Thinking) ဆိုတဲ့ RWCT နည္းလမ္းေတြနဲ႔ သင္ခန္းစာ ေလ့လာနည္း ေတြကို ေဒါက္တာ သိန္းလြင္က က်မတို႔ကို မိတ္ဆက္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေ၀ဖန္ စဥ္းစားျခင္းနဲ႔ ထိေတြ႕ေလ့မရွိတဲ့ က်မတို႔ဟာ အစပိုင္းမွာေတာ့ စဥ္းစား
ေတြးေတာ ရတာေတြဟာ ခက္ခဲသလိုရွိခဲ့ေပမဲ့ အေလ့အက်င့္ ရလာခ်ိန္မွာေတာ့ အင္မတန္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္၊ စိတ္၀င္စားဖြယ္၊ သင္ခန္းစာေတြျဖစ္ခဲ့ျပီး တက္ၾကြစြာ သင္ယူလိုၾကတဲ့ စာသင္သားေတြ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားျခင္းနည္းလမ္းဟာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ သင္ၾကားနည္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာ ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ဆိုပါတယ္။

"ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားျခင္းသည္ ဗုဒၶ၏ သင္ၾကားနည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြး
တင္ျပပါသည္။ ကာလာမရြာသားမ်ားအား ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ တရားတြင္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားမွႈရွိရန္ ဆံုးမထားပါသည္။
“အစဥ္အလာရွိေသာေၾကာင္႔လည္း လက္ခံျခင္းမျပဳႏွင္႔၊ မၾကာခဏ ၾကားေနရေသာေၾကာင္႔လည္း လက္ခံျခင္းမျပဳႏွင္႔၊ ေဟာေျပာေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ အရွိန္အ၀ါေၾကာင္႔လည္း လက္ခံျခင္းမျပဳႏွင္႔၊ ဆရာ
သမားက ေျပာသည္ဆိုေသာေၾကာင္႔လည္း လက္ခံျခင္းမျပဳႏွင္႔၊ ကိုယ္တိုင္ ေလ႔လာဆန္းစစ္ျပီးမွသာ လက္ခံရန္” ေဟာၾကားပါသည္။

ဒီအဆိုကိုဖတ္မိေတာ့ ေရးျခင္း ဖတ္ျခင္းသာမက စကားေျပာျခင္းတြင္ပါ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစား
ဆင္ျခင္တတ္ဖို႔ လမ္းညႊန္သင္ၾကားထားတဲ့ ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမကို သတိထားမိလာပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ စကားေျပာဆိုျခင္းကို အေလးထားေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ကံသံုးပါးမွာ တစ္ပါး အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ၀စီကံဟာ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ လူတိုင္း ခါး၀တ္ပုဆိုးလို ျမဲရမယ္ဆိုတဲ့ ငါးပါးသီလမွာ မုသားစကား လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ခိုင္းပါတယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားအျဖစ္ က်င့္ၾကံရမဲ့ မဂၢင္(၈)ပါး က်င့္စဥ္ မွာလည္း သမၼာ၀ါစာ ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုပါလို႔ သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။ မဂၤလာျဖစ္ေၾကာင္း တရား (၃၈)ျဖာမွာလည္း သုဘာသိသာစ ယာ၀ါစာ
ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုျခင္းသည္ မဂၤလာတရားျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့ ပါရမီ (၁၀)ပါး မွာလည္း သစၥာပါရမီ ကို အထူးပဲ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ က သူ႔ရဲ႕ ဗုဒၶ၀င္ အေမးအေျဖ စာအုပ္မွာ သစၥာပါရမီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ‘လူတစ္ေယာက္ကိုျဖစ္ေစ၊ အမ်ားကိုျဖစ္ေစ အထင္မမွားေအာင္ မုသားလည္းမေျပာ၊ ၾကြား၀ါ၍လည္း မေျပာဘဲ ျပဳႏိုင္သေလာက္ ေျပာ၍၊ ေျပာသည့္ အတိုင္း ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ သစၥာပါရမီတည္း ’ လို႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

ဗုဒၶက လူေတြေျပာေလ့ရွိတဲ့ စကားအမ်ဳိးအစားေတြကို (၆)မ်ဳိးရွိတယ္လို႔ ခြဲျခား ဆန္းစစ္ထားပါတယ္။

၁) မွန္ကန္၊ အက်ဳိးရွိ၊ ၾကားသူႏွစ္သက္ ေသာစကား
၂) မွန္ကန္၊ အက်ဳိးရွိ၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္ေသာစကား
၃) မွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ ၾကားသူႏွစ္သက္ေသာစကား
၄) မွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္ေသာစကား
၅) မမွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ ၾကားသူႏွစ္သက္ေသာစကား
၆) မမွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္ေသာစကား တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

နံပါတ္(၁) အမ်ဳိးအစားကေတာ့ ျပည့္စံုတဲ့ စကားအမ်ဳိးအစားပါ။

နံပါတ္(၂) အမ်ဳိးအစားကေတာ့ မွန္ကန္တယ္၊ ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ အက်ဳိးတစံုတရာရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့
နားေထာင္ရတဲ့ သူကေတာ့မၾကိဳက္ပါဘူး။ ဥပမာဆိုရရင္ မိဘက မလိမၼာတဲ့ သားသမီးကို ဆံုးမတဲ့ စကား
မ်ဳိးျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။

နံပါတ္(၃) အမ်ဳိးအစားကေတာ့ မွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ နားေထာင္တဲ့သူေတာ့ ၾကိဳက္တယ္ဆိုေတာ့
ေပါ့(ပ္)သတင္း စကားမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္မင္းသားနဲ႔ ဘယ္မင္းသမီး မဂၤလာေဆာင္တာ ဘယ္လုိ၊ ဘယ္ေလာက္ ခမ္းနား လိုက္တာ။ ဘယ္သူကေတာ့ ဘာဆိုလဲေပါ့။ ေျပာသူ ၾကားသူ အရသာ
ရွိေပမဲ့ အက်ဳိးမရွိပါဘူး။

နံပါတ္(၄) က မွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္တဲ့ သူ႔အတင္း သူ႔ကို တုိက္ရုိက္ ျပန္ေျပာမိတဲ့ စကားမ်ဳိး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အနာေပၚတုတ္က် တဲ့စကားမ်ဳိးသြားေျပာမိရင္ အက်ဳိးမရွိပဲ အရုိက္ခံ ရဖို႔ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

နံပါတ္(၅) စကားက မမွန္ကန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ ၾကားသူႏွစ္သက္ တဲ့စကားဆိုတာ လိမ္ညာ လွည့္စား တတ္
သူေတြ ေျပာတတ္တဲ့စကားမ်ဳိးျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ၾကားရတဲ့သူက သေဘာက်ျပီး သူ႔ အလိမ္အညာ
လႈိင္းထဲ ေျမာပါ သြားတတ္ပါတယ္။

နံပါတ္(၆) ကေတာ့ မွန္လည္းမမွန္၊ အက်ဳိးလည္းမရွိ၊ ၾကားသူလည္းမႏွစ္သက္ ဆိုေတာ့ ေကာင္းတာ ဘာမွမရွိေတာ့ပါဘူး။ အေလနေသာ၊ ဗလြတ္ရႊတ္တ၊ ေပါက္တတ္ကရ ဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက သည္စကားေျခာက္မ်ဳိးထဲမွာမွ ပထမ (၂ )မ်ဳိးသည္သာ ေျပာသင့္ေသာစကားျဖစ္ျပီး၊ က်န္(၄)မ်ဳိး ကေတာ့ မေျပာသင့္ေသာ စကားမ်ားျဖစ္တယ္လို႔ လမ္းညႊန္ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ မွန္လည္းမွန္၊ အက်ဳိးလည္းရွိမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ နားေထာင္ရသူ ႏွစ္သက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႏွစ္သက္သည္ ျဖစ္ေစ
ေျပာသင့္ပါတယ္တဲ့။

စကားဆိုျခင္းအတတ္ပညာဟာ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က
ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္ၿပီးစ လူထုကို ေျပာတဲ့စကားမွာ လူအခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈရွိဖို႔ အတြက္ မိမိေျပာတဲ့စကားကိုအျခားသူ သေဘာေပါက္ ဖို႔ အေသအခ်ာ အေရးၾကီးပါတယ္တဲ့။

ဒါေၾကာင့္ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ အေရးပါလွတဲ့ စကားေျပာဆိုရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား လမ္းညႊန္ခဲ့တဲ့ အတိုင္း မိမိေျပာဆိုမဲ့စကားကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားဆင္ျခင္ျပီးမွ ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးမ်ားဖို႔ ရွိ
ေၾကာင္းပါ။

ေဆာင္းပါးရွင္ - ခင္ေလးငယ္

ေကာင္းကင္ျပာ