Monday, January 20, 2014

ပတၱနိကုဇၹနကံႏွင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး

 by ရဟန္းေတာ္တပါး

( Ashin Pan ၏ မွတ္ခ်က္။  ။ သီရိလကၤာမွာ ေနတဲ့ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္တပါး ေရးထားတဲ့
စာကို သေဘာက်လို႔  တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေမးစရာ၊ ေထာက္စရာေတြရွိရင္ comment
ေရးထားၾကပါ၊ အဲဒီဆရာေတာ္ကို ေမးၿပီး status update အေနနဲ႕ ျပန္တင္ေပးပါ့မယ္) 




(၁၉၈၈)မွ (၂၀၁၀)အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ စစ္အစိုးရသည္  (၁၉၉၀)မွာ
တၾကိမ္၊ (၂၀၀၇)မွာ တၾကိမ္ ဘုရားသားဟု ေခၚၾကေသာ သံဃာထုႏွင့္  ထိပ္တိုက္ေတြ႕ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားက ပတၱနိကုဇၨနကံဟု ေခၚေသာ သံဃာ့ကံတမ်ိဳးျဖင့္  ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းကို
ခံခဲ့ရသည္ကို အမ်ား သိၿပီးျဖစ္သည္။  ထိုသို႕ကံေဆာင္ရာမွာ သံဃာအားလုံး ပါဝင္မႈ
မရွိခဲ့ျခင္းကိုမူ ျပည္သူအားလုံး  သတိထားမိခ်င္မွ ထားမိၾကမည္။ ကံေဆာင္ရာမွာ ပါဝင္ေသာ သံဃာတို႕၏ အသံကို  မီဒီယာမွာ ၾကားခဲ့ၾကရေသာ္လည္း မပါဝင္ေသာ သံဃာတို႕၏ အသံကို  မၾကားခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယခုအခ်ိန္ မွာကား အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုသုိ႕  သေဘာထား ကဲြျပားခဲ့ရသည္ကို ေဖၚထုတ္ရန္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဟု ယူဆေသာေၾကာင့္  ဤစာကို
ေရးလိုက္ရပါသည္။

ပတၱနိကုဇၨနကံ ဟူသည္
-----------------------------

(က) သပိတ္ေမွာက္ကံဟု ျမန္မာျပန္ၾကသည့္အတိုင္း သပိတ္ေမွာက္ခံရသည့္ ဒကာ၊
        ဒကာမမ်ား လွဴဒါန္းသည့္ လွဴဖြယ္ဝတၳဳမ်ားကို သပိတ္ေမွာက္ သံဃာေတာ္မ်ားက
        အလွဴမခံဘဲ ျငင္းဆိုျခင္းသည္ ပတၱနိကုဇၹနကံ၏ သေဘာျဖစ္သည္။  ဤသေဘာသြားကို
        ၾကည့္လိုက္သည္ႏွင့္ သာသနာကို ၾကည္ညိဳဳျပီးသား ဒကာ၊  ဒကာမမ်ားကို ဆုံးမသည့္
        နည္းတမ်ိဳးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္ေသာ၊  ဗုဒၶဘာသာ၏ ရန္သူျဖစ္ေသာ
        သူမ်ားကို တိုက္ခိုက္ေသာ လက္နက္ မဟုတ္ေၾကာင္း  ထင္ရွားသည္။

(ခ) သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ေအာက္ပါ အျပစ္ (၈)ပါးအနက္ အနည္းဆုံး တပါးပါးကို
      က်ဴးလြန္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဒကာဒကာမတဦးကို သပိတ္ေမွာက္ျခင္းျဖင့္ ဆုံးမႏိုင္သည္။ 

      ၁။ သံဃာမ်ား ရသင့္သည့္ လွဴဖြယ္ဝတၳဳမ်ား မရေအာင္ တားျမစ္ဟန္႕တားလွ်င္
      ၂။ သံဃာမ်ား နစ္နာထိခိုက္ေအာင္ ျပဳလုပ္လွ်င္
      ၃။ သံဃာမ်ား ေနထုိင္စရာမရွိ၊ ခိုကိုးရာမဲ့ေအာင္ ျပဳလုပ္လွ်င္
      ၄။ သံဃာမ်ားကို ဆဲေရးပုတ္ခတ္လွ်င္  
      ၅။ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ေသြးခဲြလွ်င္ 
      ၆။ ဘုရားရတနာကို ကဲ့ရဲ႕လွ်င္ 
      ၇။ တရားရတနာကို ကဲ့ရဲ႕လွ်င္
      ၈။ သံဃာရတနာကို ကဲ့ရဲ႕လွ်င္


အထက္ပါ အျပစ္ (၈)မ်ိဳးကို အေသအခ်ာ ၾကည့္လိုက္လ််င္ သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ျခင္းသည္ ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ သံဃာထုကို ကာကြယ္ရန္ ျဖစ္ၿပီး သံဃာထု  အျပင္ဖက္က လူ႕အဖဲြ႕အစည္းကို
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ သုံးစဲြဖုိ႕ မဟုတ္သည္မွာ  ထင္ရွားသည္။

(ဂ) အျပစ္ရွိတိုင္း သပိတ္ ေမွာက္ကိုေမွာက္ရမည္ဟု မဆိုလို၊ သပိတ္ေမွာက္ သင့္  မသင့္ကို
      သံဃာက ခ်င့္ခ်ိန္ဆုံးျဖတ္ခြင့္ ရွိသည္။  အထက္ပါ သေဘာတရားမ်ားကို နားလည္မွ
      (၁၉၉၀)ႏွင့္ (၂၀၀၇) သပိတ္ေမွာက္ကံ  ကိစၥတို႕ကို နားလည္ႏိုင္မည္။

(၁၉၉၀) သပိတ္ေမွာက္ကံ 
-------------------------------
အမ်ားသိၿပီး ျဖစ္သည့္အတုိင္း (၁၉၉၀) မႏၱေလးမွာ က်င္းပေသာ (၈) ေလးလုံး ႏွစ္ပတ္လည္ အထိမ္းအျမတ္ ဆြမ္းေလာင္းပဲြ႔ကို စစ္တပ္က ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းေသာေၾကာင့္ သံဃာမ်ားေသသူေသ၊ ဒဏ္ရာရသူရ၊ အဖမ္းခံရ၍ ေထာင္က်သူ က်ခဲ့ၾကသည္ (ဘယ္သူမွ  မေသပါဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္
ေစာေမာင္ ေျပာသည္မွာကား သူကိုယ္တိုင္ သတင္းအမွန္မရျခင္း  (သို႕) အမွန္သိပါလ်က္
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လိမ္ညာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။  ထိုကိစၥကို အေၾကာင္းျပဳ၍ စာတတ္
ေပတတ္ ထိပ္တန္းဆရာေတာ္ၾကီး မ်ား ေခါင္းေဆာင္ကာ စစ္အစိုးရေပၚ သပိတ္ေမွာက္ကံ
ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။

သူတို႕အျမင္မွာ... 
(၁) အတိုက္အခံဖက္မွ ျပဳလုပ္ေသာ ဆြမ္းေလာင္းပဲြကို မၾကြေရာက္ရန္ တားျမစ္ျခင္းသည္
      သံဃာမ်ား ရသင့္သည့္ လ်ဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား မရေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း (အျပစ္ နံပတ္ [၁]) 
      ျဖစ္သည္၊
(၂) သံဃာမ်ားကို ရုိက္နွက္ျခင္း၊ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ဖမ္းဆီးျခင္းသည္  သံဃာမ်ား
      ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း (အျပစ္ နံပတ္ [၂]) ျဖစ္သည္။

(၃) သံဃာမ်ားကို ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ျခင္းသည္ သံဃာမ်ား မိမိေနရာေက်ာင္းတိုက္မွာ
      ေနခြင့္မရ၊ ခိုကိုးရာမဲ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း (အျပစ္  နံပတ္ [၃]) ျဖစ္သည္။

(၄) အဖမ္းခံရသည့္ သံဃာမ်ားအေၾကာင္း မဟုတ္တမ္းတရား သတင္းမ်ား ထုတ္လႊင့္ျခင္းသည္
      သံဃာကို ဆဲေရးပုတ္ခတ္ျခင္း (အျပစ္ နံပတ္ [၄) ျဖစ္သည္။

(၅) အထက္ပါ အျပစ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ေသာ စစ္အစိုးရထဲ ပါသည့္ လူၾကီးမ်ား  အားလုံး
      လိုလိုသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႕ကို  လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္
      တည့္မတ္ေပးဖို႕ရာ သံဃာေတာ္ တို႕မွာ တာဝန္ရွိသည္။  ထို႕ေၾကာင့္ သပိတ္ေမွာက္
      သင့္သည္။ ဤေနရာမွာ သံဃာကို ႏွိပ္စက္ေသာေၾကာင့္သာ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး
      အတိုက္အခံမ်ားကို ေထာက္ခံျခင္းဟူေသာ ႏိုင္ငံေရးသေဘာ မပါေၾကာင္း  သတိထားရ
      ေပမည္။ သို႔ေသာ္ စစ္အစိုးရကား ဤသို႔ ျမင္ႏိုင္ခဲ့ပုံ မေပၚ။ တဖက္မွာမူ ထိုသို႔ သပိတ္
      မေမွာက္သင့္ဟု ယူဆသျဖင့္ မပါဝင္ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီး  မ်ားစြာလဲ ရွိခဲ့သည္။

သူတို႕အျမင္မွာ...
(၁) အတိုက္အခံဖက္မွ က်င္းပေသာ ဆြမ္းေလာင္းပဲြကို မၾကြေရာက္ရန္  တားျမစ္ျခင္းသည္
      အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးကို ဖိႏွိပ္ျခင္းသာ ျဖစ္၍  သံဃာမ်ား  နစ္နာေစရန္ ရည္ရြယ္သည္ဟု
      မဆိုႏိုင္။ အာဏာပိုင္မ်ားအေနျဖင့္  အတိုက္အခံမဟုတ္ေသာ ဒကာဒကာမမ်ား အလွဴကို
      မတားျမစ္သည့္အျပင္ သူတို႕  ကိုယ္တိုင္က လွဴခ်င္လွ်င္ လွဴေနေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား
      ျဖစ္သည္။
(၂) ထိုဆြမ္းေလာင္းပဲြသည္ ဘာသာေရးအသြင္ေဆာင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ  ျဖစ္သည္။
       အာဏာပိုင္မ်ားက တားျမစ္ထားသလို ေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္မ်ားကလဲ  တားေနပါလ်က္
      ဖီဆန္၍ ၾကြေရာက္ၾကေသာ ရဟန္းငယ္မ်ားသည္ စစ္အစိုးရကို  ႏိုင္ငံေရးအရ အာခံလိုက္
      ျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရဖက္မွ  အလြန္အကြ်ံတုံ႕ျပန္ခဲ့သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ရဟန္းငယ္
      မ်ားဖက္မွ ဤရန္မီးကို  စေမႊးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။  
 (၃) စစ္တပ္ကုိ အသုံးျပဳ၍ သံဃာမ်ားကို ဖမ္းဆီးရုိက္ႏွက္ျခင္း၊  ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ျခင္း၊
        မဟုတ္တမ္းတရား သတင္းလႊင့္ျခင္း စသည့္ အျပစ္မ်ားကို  က်ဴးလြန္ရဲေသာ စစ္အစိုးရ
        သည္ ဗုဒၶသာသနာကို တကယ္ ၾကည္ညိဳသည္ဟု မဆိုႏိုင္၊  အာဏာကိုသာ ကိုးကြယ္
        ေသာ လူမိုက္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ေသာ လူမိုက္မ်ားကို  သပိတ္ေမွာက္ကံျဖင့္ ဆုံးမ၍
        မရႏိုင္။ ေစတနာျဖင့္ ဆုံးမသည္ဟု နားမလည္ဘဲ  ႏုိင္ငံေရးအရ ျခိမ္းေခ်ာက္သည္ဟု
        ျမင္သြားခဲ့လွ်င္ ဗုဒၶသာသနာနွင့္ သံဃာကို  နစ္နာသထက္ နစ္နာေအာင္ လုပ္လာႏိုင္သည့္
        အႏၱရာယ္ ရွိသည္။

အထက္ပါ အေၾကာင္းမ်ားကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားသျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္ကံမွာ မပါဝင္ဘဲ ျငင္းဆိုေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားစြာလဲ ရွိခဲ့သည္။

(၁၉၉၀—၂၀၀၇) ကာလ 
------------------------------ 
အမ်ားသိၿပီး ျဖစ္သည့္အတိုင္း (၁၉၉၀) သပိတ္ေမွာက္ကံ ကိစၥေၾကာင့္ ရန္ကုန္မဟာ
ဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၊ အင္းစိန္ရြာမ ဆရာေတာ္၊ မႏၱေလးမွ  မစိုးရိမ္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္
ဦးရာဇဓမၼ၊ မစိုးရိမ္တိုက္ေဟာင္း ဆရာေတာ္  ဦးေကာဝိဒ စေသာ သာသနာ႔ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ ရသည္။  သီတဂူဆရာေတာ္ကား ကံေကာင္းေထာက္မစြာ
ေထာင္က်မည့္ေဘးမွ ေဝးခဲ့သည္။

(မွတ္ခ်က္။ ။ သီတဂူဆရာေတာ္ကို မဖမ္းဆီးခဲ့ျခင္းမွာ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ၾကီးမွ တားျမစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိၾကသည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက တားျမစ္ခဲ့ျခင္းမွာ
အမွန္ျဖစ္ေစကာမူ သူ႕စကားကို ေလးစားေသာေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ကို  ခ်မ္းသာ
ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္မတူပါ။ ျမန္မာျပည္၏ နံပတ္(၁) တရားေဟာ ဓမၼကထိက ျဖစ္ေသာ သီတဂူဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳသူ ဒကာဒကာမမ်ား ျမန္မာျပည္အႏွံ႕မွာ  ရွိေနေသာေၾကာင့္
သူတို႕၏ ေဒါသကို ရင္မဆိုင္ရဲ၊ ရင္မဆိုင္လို သျဖင့္သာ ခ်မ္းသာေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္
ရွိသည္။ အျခားဆရာေတာ္အမ်ားစုကား  စာေပပို႕ခ်ေရးသားေနသည့္ ပညာရွင္မ်ားသာ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒကာဒကာမ  အသိုင္းအဝိုင္းအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ နည္းပါးသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ စစ္အစိုးရက  မတြန္႔မဆုတ္ ဖမ္းရဲျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။)

မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ၊ သပိတ္ေမွာက္ကံမွာ မပါဝင္ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ”စစ္အစိုးရသည္ အာဏာကိုသာ ကိုးးကြယ္သည့္ လူမိုက္မ်ား ျဖစ္သည္၊ ဆိုဆုံးမ၍  မရႏိုင္” ဟူေသာ အယူအဆ မွန္ကန္ေၾကာင္း သပိတ္ေမွာက္ကံမွာ ပါခဲ့ေသာ  သာသနာ႔ထိပ္တင္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားစြာကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခဲ့ျခင္းက ခိုင္မာေသာ  အေထာက္အထား ျဖစ္သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ (၁၉၉၀) သပိတ္ေမွာက္ကံကိစၥ အၿပီးမွာ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးေဆာင္ေသာ
ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႕ၾကီးသည္ စစ္အစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံေရး  ေျပလည္မႈ
ျပန္လည္ရရွိေအာင္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ၾကိဳးပမ္းခဲ့သျဖင့္  မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ၾကီးကို မေက်နပ္ၾကေသာ သံဃာငယ္မ်ားက ”ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး  တိပိဋက” ဟု သေရာ္သည္ကို ခံခဲ့ရ
သည္။

အမွန္မွာမူ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးက စစ္အစိုးရႏွင့္ အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္ဆံရသည္မွာ
သူတို႕ ကိုးကြယ္လွဴဒါန္းတာ ခံယူခ်င္လြန္းလို႔ မဟုတ္၊  ဆိုဆုံးမ၍ မရေသာ လူမိုက္ႏွင့္ ဖက္ျဖစ္ေနသျဖင့္ အက်ိဳးမရွိဘဲ သာသနာႏွင့္  သံဃာသာလွ်င္ နစ္နာေတာ့မည္ကို ျမင္ေသာ
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။

(၂၀၀၇) သပိတ္ေမွာက္ကံ
-------------------------------- 
(၂၀၀၇) ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းျဖစ္ခ်ိန္မွာ (၁၉၉၀) သပိတ္ေမွာက္ကံမွာ ပါဝင္ခဲ့သည့္
ေခါင္းေဆာင္ ဆရာေတာ္ အမ်ားစု သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနၾကဆဲ  ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိဆရာေတာ္တုိ႔သည္ (၂၀၀၇) သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္မႈမွာ မပါဝင္ဘဲ ေရွာင္ေနသည္ကို
ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဆိုဆုံးမ၍  မရေသာ လူမိုက္ကို ဆုံးမရန္ 
ၾကိဳးစားလွ်င္ သာသနာေတာ္သာ နစ္နာမည္ကို  မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးနည္းတူ သေဘာ
ေပါက္သြားၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက မ်က္ႏွာလဲႊေနခဲ့ေသာ
ေၾကာင့္သာ (ယခု  လူဝတ္လဲသြားၿပီျဖစ္သည့္) ဆရာေတာ္ ဦးဂမၻီရကဲ့သို႔ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳေသာ  ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းကို ဦးေဆာင္ခြင့္ ရခဲ့ၾကျခင္း  ျဖစ္ပါသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ သာသနာေရးသက္သက္ မဟုတ္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႕အခြင့္အေရးကဲ့သို႔
ႏိုင္ငံေရးေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ထိုအေရးအခင္းမွာ  ေပၚထြက္လာရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာမွာ
ေမးစရာ ရွိသည္ကား ဦးဂမၻီရကဲ့သို႕ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ သကၤန္း အေရျခဳံထားေသာ
ႏိုင္ငံေရးသမားသက္သက္ ျဖစ္သေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ မဟုတ္ပါ။
 သူတို႔မွာ  သာသနာေရးအျမင္ ရွိပါသည္။ ထိုအျမင္ကို ျပည္ပ သာသနာျပဳ ပီနန္ဆရာေတာ္  ဦးပညာဝံသ၏ ေအာက္ပါ ၾသဝါဒမွာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

ထိုဆရာေတာ္ၾကီးက... “ႏိုင္ငံတခု မေကာင္းဘဲနဲ႔ သာသနာဆိုတာ ဘယ္လိုေကာင္းႏိုင္မလဲ။
ႏိုင္ငံဆိုတာ (ဌာန) အိမ္လိုပဲ၊ သာသနာဆိုတာ (ဌာနီ) အိမ္ေပၚမွာ တက္ေနတဲ့ လူလိုပဲ။
အိမ္ၾကီးက ယိုယြင္းပ်က္စီးေနရင္ အိမ္ေပၚမွာေနတဲ့ လူေတြ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ သာသနာေရးႏွင့္
ႏိုင္ငံေရး တဲြမလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ေျပာေနတာ သာသနာေရးႏွင့္  ႏိုင္ငံေရးကို ကဲြကဲြျပားျပား မသိလို႔ပါပဲ”ဟု ၾသဝါဒ ေပးခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ၾသဝါဒသည္ ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းကို ဦးေဆာင္ခဲ့ေသာ   ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ သာသနာေရးအျမင္ကို အေကာင္းဆုံး  ထင္ဟပ္ထားသည္ဟု ယူဆပါသည္။

Ashin Pan 

No comments:

Post a Comment