နိဒါန္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ေလာက မွာ လူလည္လုပ္ၿပီး အမွားႏွင့္အမွန္ကို ေရာေထြးပစ္သူမ်ား၊ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ လူ ႀကီးလူက်ယ္လုပ္ၿပီး မွန္ရာလုပ္သေယာင္ ျပဳကာ စနစ္ေဟာင္းဘက္မွ ရပ္ေနေသာ အေရျခံဳမ်ားကို သူ အမုန္းတီးဆံုး။ ႏုိင္ငံ ေရးနယ္ပယ္မွ လူႀကီးလူက်ယ္ဆုိသူမ်ား ၏ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ကို သူေရးသားေဖာ္ျပ သည္မွာ...
သူတုိ႔ဟာ ေျမေခြးသတၱ၀ါေတြျဖစ္ ေပမဲ့ သူတို႔ကိုယ္သူတုိ႔ ေၾကာင္နဲ႔ တူသေယာင္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ ကုိယ္သူတုိ႔ တရားမွ်တမႈ ျပဳေနသူေတြ သင့္ျမတ္ေအာင္ ဖ်န္ေျဖေနသူေတြ၊ အမွန္ကို လုပ္ေနသူေတြအျဖစ္အေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ တကယ့္ အသြင္နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာ တကယ္ယုတ္ညံ့သိမ္ဖ်င္းတယ္။
ေဖာ္ျပခဲ့သည္တို႔ကား တ႐ုတ္ျပည္ သူ႔စာေရးဆရာႀကီး လူရႊန္း၏ ႏုိင္ငံေရး ဒႆ န အ ျမင္မ်ားကို
ေရးသားေဖာ္ျပ ခ်က္။
ေျပာရလွ်င္ဖက္ဆစ္အသြင္ေဆာင္ ေသာ အဓမၼ၀ါဒသည္ အမွန္တရားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားကို အစဥ္မျပတ္
ရန္ျပဳ တုိက္ ခိုက္လ်က္ရွိ၏။ ဖိႏွိပ္သူအဓမၼသမားတို႔ သည္ သူတို႔သည္ အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္
သေယာင္ အသြင္ေဆာင္ကာ တုိင္းျပဳ ျပည္ျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ျပည္သူ အတြက္ေဖာ္ေဆာင္ျပဳလုပ္ေန
သေယာင္၊ ျပည္သူတို႔အထူးအားျဖင့္ လုိလားေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား လမ္းစရွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသေယာင္၊ အေျခခံ၊ ေအာက္ေျခ၊ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ၿမိဳ႕ေနလူလတ္တန္းစားမ်ား ဘ၀ တုိးတက္ျမင့္မားေစရန္ ေဆာင္ရြက္ ေနသေယာင္စသည့္ ဟန္ေဆာင္အသြင္ မ်ားျဖင့္ ျပည္သူ႔ဘက္မွ ရပ္သည့္ စစ္မွန္ ေသာ အမွန္တရားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖိႏွိပ္တိုက္ခိုက္လ်က္ရွိသည္မွာ အေသ အခ်ာ။
စင္စစ္မွာ ယိုယြင္းပ်က္စီးေနေသာ အိမ္အိုအိမ္ေဟာင္းႀကီးကိုထုတ္၊ေယာက္၊ ဒိုင္း၊ ျမားလဲပစ္႐ံုႏွင့္ အိမ္ေကာင္းအသြင္ တည္ေဆာက္၍မရ။ ထိုအိမ္အို၊ အိမ္ ေဟာင္းႀကီးကို ေျမသို႔ ဗုန္းဗုန္းလဲ ေအာင္ ၿဖိဳခ်ဖ်က္ဆီးပစ္ရမည္ျဖစ္၏။ ၿပီး မွသာ အသစ္ အသစ္ေသာ သစ္သား၊ အုတ္မ်ားပတ္ရံလ်က္
အသစ္တည္ေဆာက္ ယူရမည္ျဖစ္၏။
ထို႔အတူ ပုပ္သိုးေဆြးေျမ့ေနေသာ စနစ္တစ္ခုကို ျပဳျပင္ဖာေထးကာ အသစ္ တည္ေဆာက္သေယာင္ႏွင့္
တည္ေဆာက္ ၍မရ။ ထုိစနစ္ကို အၿပီးတိုင္ၿဖိဳလဲွဖ်က္ ဆီးၿပီး စစ္မွန္ေသာ လန္းဆန္းသစ္လြင္ ေသာ
ျပည္သူဗဟိုျပဳ ဒီမိုကေရစီေရးႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ရွိသည့္ စနစ္ တစ္ခုကို မွန္ကန္စြာ အခုိင္အမာ အစား ထုိးရမည္ျဖစ္၏။ ႏုိင္ငံေရး ဒႆ န စကား ႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ လံုး၀မဖ်က္ေသးဘဲ (သို႔မဟုတ္) ထိုအဖ်က္ ကာလမၿပီးေသးဘဲ အသစ္တည္ေဆာက္ေရး (အျပဳ) ကို ေျပာလွ်င္မွား၏။
ေျပာရလွ်င္ကၽြန္ေတာ္သည္တ႐ုတ္ စာေရးဆရာႀကီး လူရႊန္း၏ ႏုိင္ငံေရး၊ ဒႆ နအျမင္မ်ားကို
ဖတ္႐ႈမိရင္း၊ အထက္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္တုိ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ထပ္ဆင့္ စဥ္းစားမိျခင္း။ ႏုိင္ငံတကာ ျပည္သူ႔ စာေရးဆရာမ်ား၊ လူရႊန္းမွသည္ ကၽြန္ေတာ္ ႐ုရွားျပည္သူ႔စာေရးဆရာႀကီး ေဂၚကီကို သတိရ
မိျပန္သည္။ ေဂၚကီသည္လည္း လူလူခ်င္း ျခယ္လွယ္သည့္ စနစ္ဆုိးကုိ ခါးသီးစြာ မုန္းတီးရြံရြာသူ။
ေဂၚကီ၏ စိတ္ဓာတ္တစ္ခုလံုးသည္လြတ္လပ္ေသာ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို တုိက္ခိုက္ရာမွာ လံုးလံုး၀င္စားလ်က္ရွိသည္ဟု ထိုစဥ္က ေဂၚကီ၏ ေခတ္ၿပိဳင္စာေရးဆရာ တီကို ေနာ့ဗ္က ေျပာခဲ့၏။
“လြတ္လပ္ခြင့္” ဟူ ေသာ ႂကြားလံုးျဖင့္ လိမ္ညာေနသည့္ ဖက္ဆစ္မ်ား၏ မ်က္ႏွာစာေနာက္ကြယ္ ရွိ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ လကၡဏာအခ်င္းအရာမ်ားကို ေဂၚကီ ဖြင့္ခ်ခဲ့၏။
လြတ္လပ္ခြင့္ဟူေသာ ဟိတ္လံုး၊ ဟန္လုံးေအာက္တြင္ တစ္ဖက္မွ ျပည္သူ လူထုကို ဆင္းရဲမြဲေတ၏
မႈျဖင့္ ေထာင္းထု ေနၿပီး တစ္ဖက္မွ အလွ်ံပယ္ ဇိမ္ခံယစ္မူး ေနသည့္ (ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွ ခ႐ိုနီမ်ားကဲ့သုိ႔) လက္တစ္ဆုပ္မွ်ေသာ အမ်ိဳးသား အရင္းရွင္တို႔၏ အသြင္ကို ေဂၚကီေဖာ္ ထုတ္ခဲ့၏။
စာေရးဆရာတို႔သည္ ျပည္သူ လူထုႏွင့္ ထိေတြ႕မႈကို မေလ်ာ့မပါး၊ မပ်က္ကြက္ေစမွသာလွ်င္ တိုးတက္ ေခတ္မီေသာ အသိကိုရရွိႏိုင္မည္ဟု ေဂၚကီသင္ၾကားခဲ့၏။ ခုစာစုမွာ အလ်ဥ္းသင့္၍
ႏုိင္ငံ တကာ၏ ျပည္သူ႔ဘက္မွရပ္ေသာ ျပည္သူ႔စာေရးဆရာႀကီးမ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ ျပရာမွာ
ေမ့ကြယ္ခ်န္လွပ္၍ မျဖစ္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးကား ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဆရာ ႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း။
ဆရာႀကီးသည္ မ်ိဳးခ်စ္စာဆုိေတာ္ႀကီးဟူေသာ ၀ိေသသ ထူးကိုရရွိခဲ့၏။ ယင္းမွာ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္
တစ္ခုမွ ဆရာႀကီးကို အပ္ႏွင္းေသာ ဘဲြ႕ ထူးမဟုတ္။ အစိုးရတစ္ဖဲြ႕က ဆရာႀကီးကို ခ်ီးျမႇင့္ေသာ
ႏိုင္ငံေတာ္ဆုိင္ရာ ဘြဲ႕ ထူးမဟုတ္။ ဆရာႀကီး၏ စာေပအရည္ အေသြးေၾကာင့္ မ်ိဳးခ်စ္စာဆုိေတာ္ႀကီး ဟု ျပည္သူတို႔၏ ႏွလံုးသားမွာ စြဲထင္လာ ျခင္း။ ဆရာႀကီးသည္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ေစရန္ လႈံ႔ေဆာ္ေသာ ကဗ်ာ စာေပမ်ား၊ အမ်ားအျပားေရးသားခဲ့၏။ နယ္ခ်ဲ႕သမားႏွင့္ ေစ့စပ္ၿပီး အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပဲြကို သစၥာေဖာက္ သြားၾကေသာ ဓနရွင္ေပါက္စ၊ ပညာ တတ္လူတန္းစားတုိ႔၏ သစၥာေဖာက္မႈ ကို စာေပျဖင့္ ဆန္႔က်င္တိုက္ခုိက္ခဲ့မႈမ်ား ဆရာႀကီးစာေပမွာ အမ်ားအျပား။ ဆရာ ႀကီး
သည္ လြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီး ေခတ္မွာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္အားထုတ္ ခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ ေတာ္မိႈင္းကို မ်ိဳးခ်စ္စာဆုိ၊ လြတ္လပ္ေရး ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ႀကီးဟု ဘဲြ႕အမည္ ေပးကာ ျပည္သူတုိ႔က မိမိတုိ႔ႏွလံုးအိမ္ မွာ ေလးစားစြာ ျမႇဳပ္ႏွံထားၾက၏။
နိဂံုးအားျဖင့္ ခုစာစုကို ကၽြန္ေတာ္ သည္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔စာေရးဆရာႀကီး လူရႊန္း၏ “တ႐ုတ္စာေပ
ေလာကမွ မေကာင္းဆိုး၀ါး သူရဲတေစၦမ်ား” အမည္ ရွိ ေဆာင္းပါးမွ အပိုဒ္၊ တစ္ပိုဒ္ျဖင့္ နိဂံုး ျပဳလုိ၏။
သူ၏ေဆာင္းပါးမွာ လူရႊန္းက လက္၀ဲလည္းမဟုတ္၊ လက္ယာ လည္းမဟုတ္၊ မိမိတို႔သည္
လက္၀ဲ၊လက္ ယာသမားတို႔ထက္ ပိုမိုမွန္ကန္ျမင့္မား ေသာ ေနရာက ရပ္တည္ေနသူမ်ား၊ အသြင္ေျပာင္းေခတ္ေျပာင္း ျပည္သူ အတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားဟု ဟန္ ေဆာင္လိမ္ညာ
ေနသူမ်ားကို ဤသို႔ ျပတ္သားစြာ ေရး၏။
လူ႔အေဆာက္အအံုေဟာင္းႏွင့္ အင္အားစုအေဟာင္းကို ဆန္႔က်င္တုိက္ခိုက္ ရာမွာ ခုိင္မာျပတ္သားဖို႔
လုိ၏။ ခံႏုိင္ရည္ ရွိဖုိ႔လုိ၏။ စည္းလံုးညီၫြတ္စြာ ခြန္အား စုိက္ဖို႔လုိ၏။ ထက္သန္ခုိင္မာ၊ စည္းလံုး ညီၫြတ္မႈမရွိဘဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ႏုိင္ငံ ေရးလုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈရလိမ့္မည္ မဟုတ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေဖာက္ ျပန္ေသာ အင္အားစုသည္လည္းေကာင္း၊ ေဖာက္ျပန္ေသာ အယူအဆသည္လည္း ေကာင္း၊ သမုိင္းဇာတ္ခံုေပၚမွ သူ႔ဘာသာ အလိုအေလ်ာက္ ဆင္းသက္သြား
မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္။
ေၾသာ္ စနစ္ေဟာင္းဘက္မွ ရပ္ကာ အမ်ားႀကိဳက္ ႏုိင္ငံေရးစကားလံုး ျဖင့္ အေရျခံဳထားသူမ်ားသည္
လည္း ထုိ သုိ႔ေသာ အသြင္သဏၭာန္ရွိသည္တကား။
စည္သူျမသန္း
hotnewsweekly
No comments:
Post a Comment