Saturday, February 8, 2014

စည္း႐ိုးထိုးကာဖို႔ အ႐ိုးမလိုပါ




၁၉၈၂ ႏိုင္ငံသားဥပေဒဟာ လူဦးေရေပါက္ကြဲေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတြၾကားထဲမွာ သယံဇာတၾကြယ္၀ေပမယ့္ ျပည္တြင္းေရးမတည္ျငိမ္မႈ၊ဆင္းရဲမြဲေတမႈနဲ႔ လူဦးေရအခ်ိဳးအစားမွ်တေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ခေနာ္ခနဲ႔၊ မလံုမလဲကာရံထားတဲ့ ျခံစည္းရိုးေဟာင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

အေနာက္ႏိုင္ငံေတြရဲ့ လစ္ဘရယ္စံႏႈန္းေပတံနဲ႔တိုင္းရင္ေတာ့ ျပင္းထန္တယ္လို႔

ေျပာလို႔ရေပမယ့္ လစ္ဘရယ္၀ါဒသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ အံ၀င္ဂြင္က်မရွိတဲ့အရာဆိုတာကိုေတာ့ လူအမ်ားစုနားလည္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။


ဒီဥပေဒရဲ့သေဘာသဘာ၀ကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာရရင္ ႏိုင္ငံအတြင္း နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ၀င္ေရာက္အေျခခ်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခားမ်ိဳးႏြယ္ေတြကို ကန္႔သတ္ထားတဲ့ ဥပေဒလို႔ေျပာလို႔ရမယ္
ထင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တဖက္မွာ ျမန္မာျပည္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စြန္႔ခြာခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳး
အေျမာက္အျမား ေမြးရပ္ေျမကို ျပန္အေျခခ်ခြင့္ ဆံုးရံႈးေစခဲ့တာလည္း ဒီဥပေဒပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးအေနနဲ႔ ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈကို ဒီေနရာမွာ သြားေတြ႕ရပါတယ္။ 

Dual Citizenship ကို လက္မခံတဲ့အတြက္ ဒီလူေတြအေနနဲ႔ လက္ရွိႏိုင္ငံျခားသားအျဖစ္ကို စြန္႔လႊတ္ျပီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျပန္ျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ျပည္ေတာ္ျပန္ရင္ အာမခံမရပဲ တိုက္ပိတ္ခံရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပန္မလာႏိုင္တဲ့လူေတြရွိသလို ျပန္လာဖို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကေန ရာသက္ပန္ျပည္၀င္ခြင့္ ပိတ္ခံထားရ
သူေတြလည္း ျပည္ပမွာ တပံုၾကီးပါပဲ။ သံရံုးကေန ဗီဇာရေပမယ့္ ေလဆိပ္ကေနျပည္၀င္ခြင့္မေပးလို႔ လွည့္ျပန္ခဲ့ရတဲ့ လူေတြလည္း ရွိခဲ့တယ္လို႔ ေျပာသံၾကားဖူးပါတယ္။ ခုအစိုးရလက္ထက္မွာ
 ျပန္၀င္ခြင့္ေပးေပမယ့္ ႏိုင္ငံသားျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားမႈမွာေတာ့ မတိက်တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ အကန္႔အသတ္ အမ်ားၾကီးရွိေနတုန္းပါပဲ။

အေပၚကအခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏အက်ိဳးစီးပြား၊ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးနဲ႔ အဲဒီႏိုင္ငံသား

အခြင့္အေရး ဆံုးရံႈးသြားသူမ်ားရဲ့ နစ္နာမႈမွာ ဘယ္ဟာကပိုအေရးၾကီးလဲလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေျဖကေတာ့ ခေလးကအစသိမွာပါ။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးကို တာ၀န္ယူထားသူမ်ားက ဒီဥပေဒကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးျပဳခဲ့ရဲ့လားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုရွိေနပါတယ္။

စတင္ေရးဆြဲကတည္းက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ့အထိ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ့ အက်င့္ပ်က္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္မွာ လူမသိသူမသိေခ်ာင္ထိုးခံခဲ့ရတဲ့ ဥပေဒေတြထဲမွာ ၁၉၈၂ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဥပေဒလည္းပါ၀င္ပါတယ္။ ခု မွတ္ပံုတင္ကိုင္ထားတဲ့ ကုလား၊ တရုတ္ေတြထဲမွာ ဥပေဒပါပုဒ္မအတိုင္း ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာန၏ သတ္မွတ္ထားေသာ အဖြဲ႔အစည္းေရွ႕ေမွာက္မွာ ကတိသစၥာဆိုျပီးမွ ပန္းေရာင္မွတ္ပံုတင္ရလာတဲ့ လူအေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ထင္လဲ။ 

ပြဲစားကေနတဆင့္ ေငြထုတ္က်ဲျပီး မွတ္ပံုတင္ရခဲ့တဲ့လူ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ထင္လဲ။ ဒီႏွစ္ခ်က္ကိုပဲ အၾကမ္းဖ်ဥ္းခန္႔မွန္းၾကည့္ပါ။ 

ဒီလိုတရားမ၀င္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္သြားတဲ့လူေတြဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ့ေမြးရာပါႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး
အျပည့္ရွိသူေတြ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ႏိုင္ငံကေနစြန္႔ခြာသြားရတဲ့ေနရာကို အျပည့္အ၀အစားထိုး ေနထိုင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ 

အဲဒါဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ႏိုင္ငံသား၊ဧည့္ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးနဲ႔ ေမြးရာပါတိုင္းရင္းသား၊
 ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး ကြဲျပားမႈမရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
 ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အာဏာရွင္စနစ္တေလွ်ာက္ တိုင္းရင္းသားစစ္စစ္ေတြ တရုတ္ကုလားေတြေလာက္ အခြင့္အေရးမရခဲ့တာ လူတိုင္းသိပါလိမ့္မယ္။

အေမရိကန္လိုႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာင္ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးကို ရက္အင္ဒီးယန္းေတြ

အျပည့္အ၀ ရေနပါတယ္။ ၾသစေၾတးလ်နဲ႔ နယူးဇီလန္မွာဆိုရင္လည္း အေဘာ္ရီးဂ်င္းေတြ
 ႏိုင္ငံသားေတြထက္ပိုတဲ့ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ရေနပါတယ္။ 
မေလးရွားလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာင္ ဘူမိပူၾတာဆိုျပီး ဌာေနတိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး ေပးထားပါတယ္။ ဘယ္မွာလဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး။ တိုင္းရင္းသားေတြ ပါတီေထာင္ခြင့္ရွိသလို ကုလားေတြလည္း ပါတီေထာင္ခြင့္ရွိေနတယ္။ လက္ရွိအေျခခံဥပေဒလိုဟာမ်ိဳးမွာေတာင္ တိုင္းရင္းသားနဲ႔တန္းတူ ဧည့္ႏိုင္ငံသား၊ ယာယီကတ္ကိုင္ေဆာင္သူအထိ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ
 ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္မ်ိဳးေတြ ပါေနတဲ့အတြက္ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဥပေဒရဲ့ သက္ေရာက္မႈဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနပါတယ္။ White Card သမားေတြမဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ေနတဲ့ ၾကံ့ခိုင္ေရးအမတ္သံုးေယာက္ဟာ အထင္ရွားဆံုးသာဓကပါ။
 

ေေနာက္တစ္ခ်က္က ျပည္ပႏိုင္ငံတစ္ခုခုမွာ ႏိုင္ငံသားခံယူတာ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္(သို႔) အလားတူလက္မွတ္တစ္ခုခုကို ကိုင္ေဆာင္ခဲ့ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအျဖစ္မွ ရပ္စဲတယ္ဆိုတဲ့ ပုဒ္မ(၁၆)ပါ။ ေနာက္ထပ္ ပုဒ္မ(၂၂)ကိုၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ရပ္စဲခံရသူ(သို႔)ရုပ္သိမ္းခံရ
သူဟာ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဧည့္ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံသား
ျပဳခြင့္ရထားသူ အျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားခြင့္ မရွိေစရ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ ျပန္ေလွ်ာက္ခြင့္မရွိတဲ့အတြက္ ခုကားပါမစ္နဲ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရး လဲလွယ္ေရး
အဖြဲ႕ေတြလို ႏိုင္ငံေတာ္က တရား၀င္ဖိတ္ေခၚ ကမ္းလွမ္းမွသာ ႏိုင္ငံသားျပန္ျဖစ္ခြင့္ရမယ့္ သေဘာမွာရွိေနပါတယ္။

ဥပေဒမွာ ပုဒ္မခြဲေတြ အမ်ားၾကီးေရးထားေပမယ့္လို႔ ပုဒ္မ(၈-က)အရ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္
သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီ(အစိုးရ)က သတ္မွတ္ႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ အစိုးရတစ္ခု
ေျပာင္းတိုင္း လႊတ္ေတာ္ရဲ့အဆံုးအျဖတ္ခံစရာမလိုပဲ အစိုးရဆံုးျဖတ္ခ်က္သက္သက္နဲ႔ မည္သူ႔ကိုမဆို ႏိုင္ငံသား၊ဧည့္ႏိုင္ငံသား၊ ႏိုင္ငံသားျပဳခြင့္ေပးလို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေန
တယ္။

ဥပေဒက အစိုးရကို အခြင့္အာဏာအျပည့္ေပးထားတဲ့အတြက္ အစိုးရလုပ္တာကို လႊတ္ေတာ္က ၀င္စြက္လို႔မရဘူး။ တစ္ေယာက္စႏွစ္ေယာက္စက ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ခုအေျခအေနလိုမ်ိဳး သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ တရားမ၀င္ဘဂၤလီေတြကို ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးေပးဖို႔ ႏိုင္ငံတကာကေန ဖိအားေပးေတာင္းဆိုေန
တဲ့အခ်ိန္မွာ ၁၉၈၂ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဥပေဒဟာ လံုျခံဳျပည့္စံုတဲ့ အကာအကြယ္တစ္ခု မဟုတ္ေတာ့
ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံစရာမလိုပဲ အစိုးရကေန သူ႔သေဘာနဲ႔သူ
 ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ေပးလို႔ရတဲ့အာဏာကို ၁၉၈၂ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဥပေဒက ေပးထားပါတယ္။

ပုဒ္မ(၇၁)မွာ ဤဥပေဒျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အပ္ႏွင္းထားသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ဤဥပေဒပါကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္စံုတစ္ရာ အေၾကာင္းျပရန္မလို ဆိုျပီးေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ခါ ဒီဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔လိုမလို ရုပ္လံုးေပၚလာပါျပီ။

ဒီဥပေဒဟာ ပါတီေကာင္စီေခတ္ တနည္းအားျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီအစိုးရ ေခတ္မွာ

ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ဥပေဒျဖစ္လို႔ တခ်ိဳ႕အသံုးအႏႈန္းေတြဟာ ဒိတ္ေအာက္ေနပါျပီ။ ဥပမာ ျပည္ေထာင္စု
ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္လို၊ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၊ ဗဟိုအဖြဲ႕စတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ိဳးေတြပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈ အရွိန္အဟုန္တက္လာေတာ့မွ ဒီဥပေဒဟာ လူရာ၀င္လာတာလို႔ေျပာရင္ လြန္မယ္မထင္ပါဘူး။ ခုဆို ပိုျပီးေတာ့ေတာင္ ေရွ႕တန္းေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥပေဒကို

ျပင္ဆင္သင့္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့လူကို အမ်ိဳးသားေရးသစၥာေဖာက္အျဖစ္ ပံုေဖာ္လာၾကပါတယ္။
ျပင္ဆင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ တိုင္းရင္းသား ၊ ႏိုင္ငံသားအရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္ကိုပဲ
ျပင္ဆင္မယ္ထင္ျပီး အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္ၾကပါတယ္။ အဲလိုကန္႔ကြက္သံေတြကို အသံုးခ်ျပီး
ျပင္ဆင္ဖို႔စကားဟလာတဲ့ အတိုက္အခံဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြကို ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီျပင္ဆင္ဖို႔စကားဟလာတဲ့ အတိုက္အခံေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ဘာေၾကာင့္ျပင္သင့္တယ္လို႔
ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာေတြကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ျမြက္ၾကား
ေနေလေတာ့ လူခ်ဥ္စရာျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ တကယ့္တကယ္ ျပင္ဆင္သင့္တဲ့၊ျဖည့္စြက္သင့္တဲ့ ပုဒ္မေတြကိုက်ေတာ့ အတိုက္အခံဖက္ကေရာ၊ အမ်ိဳးသားေရးအင္အားစုနဲ႔ အစိုးရဘက္ေတာ္
သားေတြဆီကပါ ေလသံသဲ့သဲ့ေတာင္ မၾကားရပါဘူး။
 

ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ့ လံုျခံဳေရး၊ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ဒီဥပေဒကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးအားနည္းခ်က္ကို ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ဖို႔သက္သက္ အသံုးခ်ေနတာကို ေတြ႕ရေတာ့
ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္ပ်က္မိပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြရဲ့ အဆင့္အတန္းဟာ ဒါပဲလားလို႔
ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာပါျပီ။ ၁၉၈၂ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဥပေဒကို ေရွ႕တန္းတင္ေဟာေျပာေနတဲ့
၉၆၉ သံဃာေတြ၊ မ်ိဳးေစာင့္အုပ္စု၀င္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ၊ တက္ၾကြ
လႈပ္ရွားသူေတြဟာ ဒီဥပေဒကို ႏိုင္ငံရဲ့ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးသံုးသပ္ျပီးမွ စင္ေပၚတက္ေဟာေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ခုအတိုင္းေရွ႕ဆက္သြားေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့
 ျခံစည္းရိုးတစ္ခုလံုးေပါက္ျပဲေနတာကို ဖာေထးဖို႔ မစဥ္းစားပဲ မုဒ္၀ကိုေရႊခ်ျပီး အလွၾကည့္ေန
သလိုပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။

ပုဆိုးေခါင္းျမီးခ်ံဳ
လံုလွျပီထင္ရဲ့

ေအာက္စက ခါးမွာတင္။
သူ႔ျဖစ္အင္
ေလအ၀င္ ေရႊဖင္မေအးခင္ပ
လူမျမင္ တကိုယ္ေႏြးသည့္ႏွယ္
ရွက္ဖြယ္လိလိ။

ဘြရွင္

ေပၚတင္ ကလိသည္။(၆.၁.၂၁၀၄)

No comments:

Post a Comment