Wednesday, October 9, 2013

** အတၱေနာမတိမ်ား ( ေဖျမင့္ ) **



ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရး လူထု ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပဖုိ႔ လုိသည္။

ယခုတေလာတြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရး ေဆြးေႏြးေနသူမ်ားက လူထုထံ ခ်ျပရမည္၊ ခ်ျပရမည္ စသျဖင့္ ေျပာဆုိေနၾကသည္။ တကယ္ဆုိေတာ့ လူထုဆုိတာ ခ်ျပစရာ မဟုတ္။


ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔အေနႏွင့္ လူထုဆုိတာကို ႐ုိေသေလးစားအပ္သူမ်ားအျဖစ္ သိမွတ္ လက္ခံမည္ဆုိက “တင္ျပ”ဟုသာ သုံးသင့္၏။  စင္စစ္၊ လူတစ္စုံတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုက မိမိ၏ သေဘာထားမ်ား၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ား၊ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ထားခ်က္မ်ားကို ပိုမုိ မ်ားျပားေသာ လူစု၊ သုိ႔မဟုတ္ လူအမ်ား သိေအာင္ ေျပာတာမွန္သမွ်ကို “တင္ျပ”ဟုပဲ သုံးႏႈန္းသင့္၏။


ယခုေတာ့ ဘာလဲ၊ ခ်ျပ။ သူ႔ကိစၥ လူအမ်ားကိုလည္း လာေျပာေနေသး၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို က်ဳပ္ (တုိ႔)ထက္ နိမ့္တယ္လို႔ သေဘာထား တယ္လည္း ေျပာေသး။ အေတာ္႐ုိင္းေသာ စကားျဖစ္ပါသည္။
ထားပါေတာ့၊ ဒါက အလ်ဥ္းသင့္၍ ေျပာတာ ျဖစ္သည္။ ယခု ေျပာခ်င္သည္က ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္ လူထုကိစၥ ျဖစ္သည္။



ယခုအခါ ဖြဲ႕စည္းပုံကိစ္ၥ ပုံစံခ်ေနၾကသူေတြသည္ လူထုကို သတိရလာၾကသည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ၿပီးေသာအခါ ထုံးစံအတုိင္း ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏ္ၵခံယူပြဲ လုပ္ရစရာရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
လူထုဆႏ္ၵမယူဘဲ လႊတ္ေတာ္က ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ႏွင့္ ျပင္ႏုိင္ေသာ အခ်က္ေတြလည္း ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ျခင္း အခန္းမွာ ေဖာ္ျပထားတာရွိသည္။ အဲသည္မွာလည္း စဥ္းစားစရာေတြ ရွိသည္။ လူထုကို မေမးဘဲ လႊတ္ေတာ္က အမ်ားစုႀကီးသေဘာႏွင့္ ျပင္ႏုိင္သည့္ အခ်က္ေတြထဲမွာ အလြန္အေရးႀကီးေသာ အရာေတြ အမ်ားႀကီးပါေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဥပမာ၊ သမ္ၼတသက္တမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပုဒ္မ ၆၁ (ဂ)မွာ ႏုိင္ငံေတာ္သမ္ၼတႏွင့္ ဒုတိယသမ္ၼတမ်ားသည္ ရာထူးသက္တမ္းႏွစ္ႀကိမ္ထက္ ပို၍ ထမ္းေဆာင္ျခင္း မျပဳရဟု ပါရွိသည္။ အဲသည္ ျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ၾသဇာႀကီးေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္ျဖစ္ေစ၊ မိမိကုိယ္ကုိ ရာသက္ပန္ သမ္ၼတျဖစ္ေအာင္ စီမံ ဖန္တီးႏုိင္မည္ မဟုတ္ေတာ့။ သုိ႔ေသာ္၊ အဲသည္ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ကုိ လႊမ္းမုိးထားႏုိင္သည့္ ၾသဇာႀကီးပါတီ၊ ၾသဇာႀကီး ပုဂ္ၢိဳလ္တုိ႔က မိမိတုိ႔သေဘာ အေလ်ာက္ ႐ုပ္သိမ္း ပယ္ဖ်က္ခြင့္ ရွိေနသည္။
အဲသည္လုိ လုပ္ခဲ့ေသာ္ ဘာျဖစ္မည္နည္း။
ဒါလည္း အလ်ဥ္းသင့္၍ ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
 

 ယခု၊ တကယ္ ေျပာခ်င္သည့္ လူထုကိစၥ။ လူထုသည္ ေလာေလာဆယ္ စီမံ ဖန္တီးႏုိင္သူတုိ႔က ဖြဲ႕စည္းပုံဆုိတာ ျပင္လာ ေရးလာၿပီး ဆႏ္ၵခံယူပြဲလုပ္သည့္ အခါမွ ေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါလုပ္တာထက္ ကုိယ့္သေဘာ ကုိယ့္ဆႏၵကို ေစာေစာစီးစီး ေျပာဖို႔လုိ၏။                                                           

ဘာေၾကာင့္လဲ။
ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ခ်က္ဆုိတာႀကီး ေရာက္လာၿပီး ဆႏၵမဲေပးရသည့္အခါ အမ်ား ေထာက္ခံေတာ့ လည္း ေရးဆြဲသူတုိ႔အတြက္ အဆင္ေျပ၊ ဂုဏ္သေရရွိ။ မေထာက္ခံ၍ ပ်က္ျပယ္ေတာ့လည္း နဂုိမူလ ဖြဲ႕စည္းပုံပင္ ဆက္လက္ တည္ရွိေတာ့ လက္ငုတ္သမားတုိ႔ နစ္နာစရာ မရွိ။ အဲ၊ အမ်ားေက်နပ္ေအာင္ နာက္တစ္ႀကိမ္ ျပင္ပါဦးဆုိေတာ့လည္း ပထမ ျပင္ဆင္ခ်က္ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္းဘဲ ထပ္လုပ္ဖို႔ မ်ားသည္ေပါ့။
အဲဒါေၾကာင့္၊ ျပင္ဆင္ၿပီးကာမွ ေထာက္ခံ/ကန္႔ကြက္ဖို႔ ေစာင့္မေနဘဲ ကုိယ့္သေဘာကိုယ္ ေစာေစာ ေျပာၾကပါ၊ ကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္ ျပင္ဆင္ၾကပါဟု ေျပာရျခင္း ျဖစ္သည္။
ယခုဆုိလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးကို ဦးစီး စီမံေန သူတုိ႔ကလည္း လူထုထံကပါ အႀကံဉာဏ္ေတြ ေတာင္းခံ ေနသည္။
 

သည္အတြက္ သူ႔ဘက္ကေတာ့ အက်ဳိးအျမတ္ႏွစ္ခု ေသခ်ာေနၿပီ။ တစ္ခုက လူထုကို တစ္စုံတစ္ရာ အသိအမွတ္ျပဳရာေရာက္သျဖင့္ တာ၀န္ေက်သည္ဟု ေျပာႏုိင္၏။
ေနာက္တစ္ခုက ဆႏ္ၵခံယူပြဲလုပ္သည့္အခါ၊ အမ်ား ျပည္သူ၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ၊ သုိ႔မဟုတ္ အမ်ား ျပည္သူ၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကိုပါ အေလးအနက္ စဥ္းစား၍ ျပင္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ လူထုက မိမိတုိ႔ ပါ၀င္ေရးဆြဲထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံကို လက္ခံ အတည္ျပဳ ေပးၾကပါဟု ေျပာဆုိႏုိင္မည္။
သို႔ေသာ္၊ တကယ္ လက္ေတြ႕တြင္ လူထုေပးသည့္ အႀကံၪဏ္ကို ဘယ္ေလာက္ လက္ခံ စဥ္းစားခဲ့သလဲ သိႏုိင္ဖို႔ ခက္သည္။
သည္အခ်ိန္အခါမွာ လူထုက ဖြဲ႕စည္းပုံထဲမွာ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ဘယ္သို႔ ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲရန္ မိမိတုိ႔ လိုလားေၾကာင္း တိတိက်က် ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာဖို႔ လုိသည္။ အဲဒါမွသာ ေနာင္တစ္ေန႔ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ခ်က္ကို ဆႏ္ၵခံယူပြဲလုပ္သည့္အခါ လူထုက မိမိတုိ႔ လိုလားခ်က္မ်ားႏွင့္ ဘယ္ဟာေတြ ညီၫြတ္၍ ဘယ္ဟာေတြ မညီၫြတ္ေၾကာင္း စိစစ္ ေျပာဆုိကာ ေထာက္ခံျခင္း ကန္႔ကြက္ျခင္းတုိ႔ကို ပို၍ တိက် ေသခ်ာစြာ လုပ္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။
သည္အတြက္ လူထုတြင္းက ႏုိးၾကားတက္ႂကြသူတုိ႔က နီးစပ္တူညီရာ စုစည္းကာ၊ ထို႔ေနာက္ ပို၍ က်ယ္ျပန္႔စြာ ဖိတ္ၾကားကာ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ဖို႔ လိုသည္။ အဲသည္လုိ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ မ်ားမ်ား ရွိလာမွ လူထုေတြ ဘာသိသလဲဟု စြပ္စြဲ ႏွိမ္ခ် ေျပာဆုိခံေနရျခင္းက လြတ္ေျမာက္လာမည္။


အဲသည္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ မ်ားမ်ား ရွိလာသည့္အခါ လူထုသည္၊....
ဖြဲ႕စည္းပုံဆုိတာ ငါတုိ႔နဲ႔ အစိုးရလုပ္မည့္သူမ်ားအၾကား စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တာပဲဟု သေဘာေပါက္လာမည္။
သည္လုိ အေရးႀကီးေသာ စာခ်ဳပ္ကို မဖတ္႐ႈ မစဥ္းစားဘဲ လက္မွတ္ထုိးလုိက္လွ်င္ ခ်စ္တီးထံမွာ လယ္ေပါင္စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ ထုိးေပးခဲ့ၾကသလုိ ျဖစ္လိ္မ့္မည္၊ စာခ်ဳပ္မွာ ဘာေတြ ေရးထားသလဲ ငါ သိမွ ျဖစ္မည္၊ စသျဖင့္ သေဘာေပါက္လာမည္။


အဲသည္အခါ လူထုသည္၊
ႏုိင္ငံ၏ အႀကီးအကဲဟု ဆုိေသာ သမ္ၼတကုိ ဟုိကုိယ္စားလွယ္ သည္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ေရြးတာထက္ ငါတုိ႔ကုိယ္တုိင္က မဲေပး ေရြးခ်ယ္ရရင္ မေကာင္းဘူးလား ဟု စဥ္းစားလိမ့္မည္၊ ေျပာလိမ့္မည္။
အဲသလုိပါပဲ။ ဆက္စဥ္းစားလွ်င္ ... တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကိစၥ။
မိမိတုိ႔ မေရြးခ်ယ္ဘဲ ကုိယ္စားလွယ္ ျဖစ္ေနသည့္ ကိစ္ၥကို ဘယ္လို လုပ္ၾကမည္လဲ လူထု စဥ္းစားလိမ့္မည္။ လူထုသည္လည္း သူ႕အေတြ႕အႀကံဳ သူ႔ဗဟုသုတ သူ႔ ဉာဏ္ ပညာႏွင့္သူရွိေသာေၾကာင့္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို သုံးသပ္ကာ အဲသည္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ဳိး ရွိသင့္ မရွိသင့္၊ ရွိလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ရွိသင့္သလဲ ခ်င့္ခ်ိန္လိမ့္မည္၊ ေျပာလိမ့္မည္။ လူထုက အဲသည္လို ေျပာလာဆုိလာ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္လာလွ်င္ လူထု ကုိယ္စားလွယ္ လုပ္လုိေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔ လူထုကို မလြဲမေသြ အေလးထား လာရလိမ့္မည္။ အဲသည္ခါ လူထုကို ပုံစံခ်ဖို႔ထက္ လူထုသေဘာ ဆႏၵကုိ နားေထာင္မွတ္သားဖို႔ သတိထားလာၾကမည္။ အဲသည္အခါမွသာ ဒီမိုကေရစီ (လူထုအုပ္စိုးမႈ) စနစ္ဆီသို႔ နီးစပ္လာမည္။

ယေန႔ ေရွ႕တန္းေရာက္လာေသာ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရး ကိစ္ၥသည္ လူထုအား မိမိတို႔ မူလပုိင္ဆုိင္ သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာႏွင့္ ျပန္လည္ နီးစပ္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးလ်က္ ရွိသည္။ လူထုသည္ သူမ်ား ေျပာကာမွ ေခါင္းညိတ္ ေခါင္းခါတာထက္ မိမိသေဘာကို ျပတ္သားပီျပင္စြာ ေျပာဆုိ ေၾကညာဖို႔ အခ်ိန္အခါ က်ေရာက္ေနေပၿပီ။
 
ေဖျမင့္
၇-၁၀-၂၀၁၃
ျပည္သူ႔ေခတ္

No comments:

Post a Comment